IKRÉNYI HORGÁSZEGYESÜLET ALAPSZABÁLYA
Az Ikrényi Horgász Egyesület Közgyűlése Ikrény, 2010. április 03. napján az alábbi módosított alapszabályt fogadta el, megfelelve az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvényben (Etv.), valamint a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvényben (Ksztv.) foglalt követelményeknek.
I.
Az Egyesület adatai
1./ Az Egyesület neve: Ikrényi Horgász Egyesület
Az Egyesület alakulási éve: 2005.
Az Egyesület székhelye: 9141 Ikrény, Gyöngyvirág u.8.
Az Egyesület levelezési címe: 9141 Ikrény, Gyöngyvirág u. 8.
Az Egyesület bélyegzője: köriratban az Egyesület neve, középen alul két csillag között az alakulás évével és felette Ikrény község címerével.
2./ Az Egyesület jogállása:
Az Egyesület önálló jogi személy, önkormányzati elv alapján, alapszabály szerint működő társadalmi szervezet, amely a Sporthorgász Egyesületek Győr-Moson-Sopron Megyei Szövetségének tagjaként fejti ki tevékenységét.
II.
Az Egyesület célja, tevékenysége
1./ Az Egyesület célja:
Az egyesület a fenti célkitűzéseinek végrehajtása érdekében:
2./ Az Egyesület besorolási kategóriája: közhasznú szervezet.
Az Egyesület az alábbi cél szerinti közhasznú tevékenységet végzi, az 1997. évi CLVI. tv. 26.§ c) pontja alapján:
4. nevelés és oktatás, képességfejlesztés, ismeretterjesztés,
8. természetvédelem, állatvédelem,
9. környezetvédelem,
14. spot, a munkaviszonyban és polgári jogviszony keretében megbízás alapján folytatott sporttevékenység kivételével.
Az Egyesület rögzíti, hogy a törvényben és jelen alapszabályban rögzített közhasznú tevékenységet folytat, valamint biztosítja, hogy a közhasznú szolgáltatásaiból a tagjain kívül más ne részesülhessen.
3./ Az Egyesület céljai megvalósítása, gazdasági feltételeinek biztosítása érdekében gazdasági-vállalkozási tevékenységet is folytathat, amely azonban nem lehet az Egyesület fő tevékenysége. Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve végez. Gazdálkodása során elért eredményét nem oszthatja fel, azt az egyesületi célokban megfogalmazott tevékenységekre használja fel.
Az Egyesület bármely cél szerinti juttatását pályázathoz kötheti. A pályázat nem tartalmazhat olyan feltételeket, amelyekből – az eset összes körülményeik mérlegelésével – megállapítható, hogy a pályázatnak előre meghatározott nyertese van (színlelt pályáztatás). Színlelt pályázat a cél szerinti juttatás alapjául nem szolgálhat.
4/ Az Egyesület közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt. Közvetlen politikai tevékenység: pártpolitikai tevékenység, továbbá országgyűlési képviselői, megyei, fővárosi önkormányzati választáson jelölt állítása.
III.
A tagsági viszony
1. Az Egyesületbe felvételüket kérhetik az ok a természetes-, illetőleg tiszteletbeli tagként azok a természetes, míg pártoló tagként azok a természetes és jogi személyek, amelyek az Egyesület célkitűzéseit elfogadják.
2. Az Egyesületi tagság formái:
a) Az Egyesület rendes tagjává választható az a (magyar és nem magyar állampolgár) magánszemély, aki az Egyesület céljaival egyetért, kész azok megvalósításában részt venni, a belépési nyilatkozatban az Egyesület alapszabályát elfogadja és a tagsági viszonyból származó kötelezettségek teljesítését vállalja. A rendes tagok egyrészt nagykorú tagok, másrészt azok a gyermek és ifjúsági tagok, akiknek felvételéhez bármely szülő (törvényes képviselő) írásbeli nyilatkozata szükséges.
Az Egyesületnek csak az lehet a tagja, aki nem áll horgászjegy váltásának tilalma, vagy az egyesületi tagságot kizáró büntetés hatálya alatt.
Az Egyesület tagjává választást a jelölt – az egyesület által rendelkezésre bocsátott, megfelelően kitöltött és aláírt belépési nyilatkozat benyújtásával – kérelmezheti.
A belépési nyilatkozatot az Egyesület Titkárának kell benyújtani. Ezt követően a kérelmet a titkár terjeszti a Vezetőség elé, és az Egyesület rendes tagjává választásáról a Vezetőség a kérelem benyújtását követően első ülésén egyszerű szótöbbséggel dönt. A Vezetőség határozatát írásban kell közölni a kérelmezővel, elutasítás esetén indokolással kiegészítve.
Az Egyesület tagjait egyenlő jogok illetik meg, jogaikat a tagok személyes aktivitás útján gyakorolják. A tagok jogosultak aktívan részt venni az egyesület munkájában és tevékeny közreműködésükkel hozzájárulni az egyesületi feladatok teljesítéséhez.
Az Egyesület rendes tagjainak jogai:
Az Egyesület rendes tagjainak kötelességei:
Az a tag, aki a fogási napló leadási kötelezettségének elfogadható indokok nélkül az előírt határidőre nem tesz eleget, arra a horgászrendben megállapított szankciók vonatkoznak. Az a tag, aki az előírt határidőn belül tagdíj és egyéb fizetési kötelezettségének nem tesz eleget, az egyesületi területi engedélyt nem kaphat és egyéb esetleges hátrányokkal is számolhat.
b) Az Egyesület tiszteletbeli tagja lehet – a Vezetőség felkérése alapján – az az egyesület tevékenységgel összefüggő, bármely területen kiemelkedő eredményeket elért személy, aki a horgászat, illetőleg az Egyesület érdekében végzett kimagasló tevékenységével az Egyesület célkitűzéseit elsősorban támogatja (anyagilag, avagy szakmai, erkölcsi, elvi támogatásával). A tiszteletbeli taggá választásra az Egyesület Vezetősége tesz javaslatot a Közgyűlés számára. Ilyen javaslat előterjesztését az Egyesület tagjai is kezdeményezhetik. A tiszteletbeli taggá választásról a közgyűlés dönt. A tiszteletbeli tagok az Egyesület rendezvényeire meghívhatók. A tiszteletbeli tag tisztségre nem választható, szavazati joga nincs, mentesül a tagdíjfizetési kötelezettség alól, egyebekben jogai és kötelezettségei megegyeznek a rendes tagokéval. Az Egyesület keretében hosszabb időn át kiemelkedő tevékenységet kifejtett személyek tiszteletbeli tisztségre választhatók (tiszteletbeli elnök, tiszteletbeli társelnök).
c) Az Egyesület pártoló tagja lehet az a magán- vagy jogi személy, aki, illetőleg amely az Egyesület tevékenységét alkalmanként, avagy rendszeresen és folyamatosan, anyagilag és/vagy erkölcsileg támogatja, de az Egyesület munkájában rendes tagként nem kíván részt venni.
A pártoló tagok felvételéről a Vezetőség előterjesztése alapján a közgyűlés dönt. A jogi személy pártoló tag jogait képviselője útján gyakorolja. A pártoló tag (képviselője) részt vehet az Egyesület testületi ülésein, nincs szavazata, tisztség viselésére nem választható, egyebekben jogai és kötelezettségei megegyeznek a rendes tagokéval, még azzal a kivétellel, hogy tagdíj fizetésére nem köteles, csak az általa vállalt hozzájárulás teljesítésére kötelezhető.
3./ A tagsági viszony megszűnik:
A tagság megszűnése esetén a már befizetett tagdíj (és egyéb befizetések) nem igényelhető vissza.
IV.
Az Egyesület szervezete és tisztségviselői
1./ Az Egyesület szervei:
A Vezetőség és a Felügyelő bizottság tagjai nem lehetnek egymás közeli hozzátartozói (Ptk.). A Vezetőség, valamint a Felügyelő és Fegyelmi bizottság tagjait ötévi időtartamra választja a közgyűlés nyílt szavazással. Megválasztottnak az minősül, aki sorrendben a legtöbb szavazatot kapta.
A választott tisztségviselők csak azok lehetnek, akik nincsenek eltiltva a közügyek gyakorlásától, továbbá megfelelnek az Etv. 8.§(1) bekezdésében foglaltaknak.
a) A Közgyűlés
A Közgyűlés az Egyesület legfelsőbb szerve, mely a tagok összességéből áll.
A Közgyűlés rendes és rendkívüli lehet. Rendes Közgyűlést az Egyesület évente egyszer tart. Rendkívüli Közgyűlést kell összehívni a tagok legalább egyharmada által aláírt kérelemre, melyben megjelölik az összehívás okát és célját, továbbá napirendet. Rendkívüli közgyűlést akkor is össze kell hívni, ha azt a bíróság elrendeli.
A Közgyűlést az elnök írásban hívja össze. Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a tagok az ülésről legalább nyolc nappal az ülés időpontját megelőzően írásban értesülnek. A Közgyűlés ülései nyilvánosak.
A Közgyűlés határozatképes, ha azon a szavazásra jogosultaknak 50% + 1 fő jelen van. Ha a Közgyűlés nem volt határozatképes, az emiatt megismételt közgyűlésre az alábbi szabályok vonatkoznak: A megismételt közgyűlés a megjelentek létszámától függetlenül határozatképes, ha azon körülményre, hogy a megismételt gyűlés a megjelentek számától függetlenül határozatképes, már az eredeti meghívóban felhívták a figyelmet, valamint az ismételt közgyűlés időpontja az eredeti közgyűléssel együtt kitűzésre kerül, és az eredeti napirendi kérdésekben az eredeti napra és helyszínre történik a meghívás. A mennyiben a megismételt közgyűlést más napra hívják össze – amelyet az eredetitől számított 30 napon belülre kell összehívni -, erről a tagokat az általános szabályok szerint, külön kell értesíteni.
Ekkor a meghívóban a tagságot arról kell tájékoztatni, hogy az ismételt közgyűlés megtartására az eredeti közgyűlés határozatképtelensége miatt, az eredeti napirendi pontok tekintetében kerül sor, amely a megjelentek számától függetlenül határozatképes és megtartható.
A Közgyűlésen az elnök, akadályoztatása esetén a titkár elnököl.
A Közgyűlés határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója /Ptk. 685. § b) pont/, élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján
Nem minősül előnynek az Egyesület cél szerinti juttatásai keretében a bárki által megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás, illetve az Egyesület által tagjának, a tagsági jogviszony alapján nyújtott, alapszabálynak megfelelő cél szerinti juttatás.
A Közgyűlésről jegyzőkönyvet kell felvenni, amelyet a Közgyűlésen az elnök által 2 felkért tag hitelesít. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell a közgyűlés helyét, idejét, a közgyűlésen résztvevők számát, a döntések tartalmát, időpontját, hatályát, a döntés támogatók és ellenzők számarányát (ha lehetséges, személyét is).
A jegyzőkönyvekről nyilvántartást kell vezetni (lefűzve, sorszámozva) amely nyilvántartás vezetéséről a titkár gondoskodik.
A közgyűlési határozatban érintetteket a döntésről – távollétük esetén – 15 napon belül levélben (ajánlott postai küldeményként feladva) értesíteni kell. Az Egyesület a közgyűlési határozatok tartalmát és hatályát – ha azok személyiségi jogot nem sértenek – az éves beszámolóban és saját honlapján nyilvánosságra hozza, valamint a székhelyén kifüggeszti.
Az Egyesület működésével kapcsolatosan keletkezett iratokba az Egyesület székhelyén – az Egyesület képviselőjével előzetesen egyeztetett időpontban – bárki betekinthet, azokról saját költségre másolatot készíthet.
A közgyűlési határozat érintettekkel való közlése, nyilvánosságra hozatala és az iratbetekintés biztosítása a titkár feladata.
Az Egyesület a helyi önkormányzat hirdetőtábláján és saját honlapján keresztül nyilvánosságra hozza az Egyesület szolgáltatásainak igénybevételi módját, a támogatási lehetőségeket, működés módját, illetve azok mértékét és feltételeit, valamint a működésről készült szakmai-pénzügyi beszámolót. A közlést a közgyűlés időpontját követő 15 napon belül kell megtenni. Felelős az Egyesület elnöke. Az Egyesület által nyújtott cél szerinti juttatások bárki által megismerhetők.
A Közgyűlés kizárólagos hatásköre:
A közgyűlés törvénysértő határozatát bármely tag – a tudomására jutástól számított 30 napon belül – a bíróságon megtámadhatja. A határozat megtámadása a határozat végrehajtását nem gátolja, a bíróág azonban indokolt esetben a végrehajtást felfüggesztheti.
b) A Vezetőség
Az Egyesület operatív vezetésével kapcsolatos feladatokat választott ügyintéző szerve, a Vezetőség látja el, amely gondoskodik a közgyűlés határozatainak végrehajtásáról, biztosítja a két közgyűlés közötti időszakban az egyesületi munka folyamatosságát.
A Vezetőségnek 6 tagja van:
ba) az Egyesület elnöke
bb) az Egyesület alelnöke
bc) az Egyesület titkára
bd) a tógazda (horgászmester)
be) az Egyesület gazdasági felelőse
bf) az Egyesület ifjúsági felelőse
A vezetőség tagjainak megbízatása 5 (öt) évre szól.
A vezetőségi ülésre – annak tárgykörére figyelemmel – esetenként további tagok hívhatók meg, a felügyelő bizottság elnökét pedig minden esetben meg kell hívni.
A Vezetőség üléseit szükség szerinti gyakorisággal, de legalább évente kétszer tartja. Rendkívüli ülést kell összehívni, ha azt a vezetőség tagjainak 1/3-a az ülés céljának és okának megjelölésével kéri, illetőleg ha az egyesület elnöke szükségesnek tartja.
A Vezetőség üléseit az elnök hívja össze írásban (akadályoztatása esetén a helyettesítéssel megbízott vezetőségi tag). Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a vezetőségi tagok legalább nyolc nappal az ülés időpontját megelőzően írásban értesülnek, és az ülés napirendi pontjairól leírást kapnak. A vezetőségi ülés határozatképes, ha a szavazásra jogosult vezetőségi tagoknak legalább 50%-a + 1 fő jelen van. Határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén a levezető elnök szavazata dönt. A Vezetőség ülései nyilvánosak.
Határozatképtelenség esetén – legkésőbb 15 napon belül – a Vezetőséget ismételten össze kell hívni.
A vezetőségi ülésekről feljegyzést (nyilvántartást) kell vezetni, mely tartalmazza annak időpontját, helyét, döntései tartalmát, azok hatályát, valamint a döntések szavazati arányait, a döntés támogatók és ellenzők számarányát (ha lehetséges, személyét is).
A jegyzőkönyvekről, feljegyzésekről nyilvántartást kell vezetni (lefűzve, sorszámozva) amely nyilvántartás vezetéséről a titkár gondoskodik.
A Vezetőség döntéseit, határozatait a titkár az ülést követő 15 napon belül írásban, igazolható módon közli az érintettekkel, valamint – ha azok személyiségi jogot nem sértenek – az önkormányzat hirdetőtábláján és az egyesület saját honlapján nyilvánosságra hozza, székhelyén kifüggeszti.
A Vezetőség dönt minden olyan kérdésben, amelyet az Alapszabály nem utal a Közgyűlés kizárólagos hatáskörébe.
A Vezetőség feladatai:
A Vezetőség a két Közgyűlés közötti időszakban végzett tevékenységéről a Közgyűlés előtt beszámol, és intézkedéseit a Közgyűlés hagyja jóvá. A Vezetőség döntéseiről két közgyűlés között tájékoztatja az Egyesület tagjait.
Az Egyesület tisztségviselői (vezető tisztségviselői):
ba) elnök
bb) alelnök
bc) titkár
bd) gazdasági felelős
be) tógazda (horgászmester)
bf) ifjúsági felelős
bg) felügyelő bizottság tagjai (3 fő)
bh) fegyelmi bizottság (3 fő)
A vezető tisztségviselőkkel szemben nem állhat fenn a közhasznú szervezetekről intézkedő 1997. évi CLVI. tv. (Ksztv.) 9.§-ának bekezdésében meghatározott összeférhetetlenség, mely szerint a közhasznú szervezet megszűnését követő két évig nem lehet más közhasznú szervezet vezető tisztségviselője az a személy, aki olyan közhasznú szervezetnél töltött be – annak megszűntét megelőző két évben legalább egy évig – vezető tisztséget, amely az adózás rendjéről szóló törvény szerinti köztartozását nem egyenlítette ki.
A vezető tisztségviselő, illetve az ennek jelölt személy köteles valamennyi érintett közhasznú szervezetet előzetesen tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más közhasznú szervezetnél is betölt.
A megválasztott vezető tisztségviselők tudomásul veszik, hogy a Vezetőség határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója /Ptk. 685. § b) pont/, élettársa (a továbbiakban együtt: hozzátartozó) a határozat alapján
Az Egyesület tisztségviselői bizalmatlansági indítvány alapján visszahívhatók. Az indítványban rögzíteni kell annak okát. A bizalmatlansági indítvány indoka csak a következő lehet: a tisztségviselő az alapszabályban előírt bármely feladatát nem látja el.
ba) Az Egyesület elnöke:
Megszervezi és ellenőrzi a testületi szervek határozatainak a végrehajtását, őrködik az egyesület szerveinek törvényes és alapszabályszerű tevékenysége felett.
bb) Az Alelnök látja el az előző pontban meghatározott feladatokat az elnök távollétében vagy akadályoztatása esetén.
bc) Az Egyesület titkára:
bd) Az Egyesület ) gazdasági felelőse:
be) A tógazda (horgászmester)
Szervezi és összefogja a víz- és környezetvédelemmel kapcsolatos aktuális feladatokat, melyekről tájékoztatja az Egyesület Vezetőségét.
bf) Ifjúsági felelős:
bg) Felügyelő bizottság:
A bizottság üléseit annak elnöke hívja össze írásban (akadályoztatása esetén a helyettesítéssel megbízott bizottsági tag). Szabályszerűnek az összehívás akkor minősül, ha a tagok legalább nyolc nappal az ülés időpontját megelőzően írásban értesülnek, és az ülés napirendi pontjairól leírást kapnak. A bizottsági ülés akkor határozatképes, ha mindhárom tagja jelen van. Határozatait nyílt szavazással, egyszerű szótöbbséggel hozza. A bizottsági ülések nyilvánosak. Határozatképtelenség esetén – legkésőbb 15napon belül - a felügyelő bizottságot ismételten össze kell hívni.
A bizottság jogosult és köteles ellenőrizni az egyesület gazdálkodását, költségvetésének, a testületi szervek határozatainak végrehajtását – közgyűlés kivételével - az egyesület szerveinek törvény és alapszabályszerű működését, évente pedig a pénzt és anyagkezelést, a bizonylati fegyelmet.
A bizottság, ha hiányosságot állapít meg, arról a vezetőséget, súlyosabb esetben a közgyűlést tájékoztatja.
A bizottság elnöke tanácskozási joggal jogosulta vezetőség ülésein részt venni, észrevételi és indítványtételi jog illeti meg. Köteles a végzett munkáról a közgyűlésen beszámolni.
A bizottság munkaterv alapján dolgozik, melyet maga állapít meg
Az 1997. évi CLVI. törvény 11.§-a alapján:
a) a felügyelő szerv ellenőrzi a közhasznú szervezet működését és gazdálkodását, melynek során a vezető tisztségviselőktől jelentést, a szervezet munkavállalóitól pedig tájékoztatást vagy felvilágosítást kérhet, továbbá a közhasznú szervezet könyveibe és irataiba betekinthet, azokat megvizsgálhatja;
b) a felügyelő szerv tagja a közhasznú szervezet vezető szervének ülésén tanácskozási joggal részt vehet, illetve részt vesz, ha a jogszabály vagy a létesítő okirat így rendelkezik;
c) a felügyelő szerv köteles az intézkedésre jogosult vezető szervet tájékoztatni, és annak összehívását kezdeményezni, ha arról szerez tudomást, hogy
- a szervezet működése során olyan jogszabálysértés vagy a szervezet érdekeit egyébként súlyosan sértő esemény (mulasztás) történt, amelynek megszüntetése vagy következményeinek elhárítása, illetve enyhítése az intézkedésre jogosult vezető szerv döntését teszi szükségessé;
- a vezető tisztségviselők felelősségét megalapozó tény merült fel;
d) az intézkedésre jogosult vezető szervet a felügyelő szerv indítványára – annak megtételétől számított harminc napon belül – össze kell hívni, mely határidő eredménytelen eltelte esetén a vezető szerv összehívására a felügyelő szerv is jogosult;
e) ha az arra jogosult szerv a törvényes működés helyreállítása érdekében szükséges intézkedéseket nem teszi meg, a felügyelő szerv köteles haladéktalanul értesíteni a törvényességi felügyeletet ellátó szervezetet.
bh) Fegyelmi bizottság:
V.
Az egyesület képviselete
Az egyesület önálló képviseletére az elnök jogosult. A Ptk. 29. § (3) bekezdése értelmében az egyesület nevében aláírásra a képviselője, azaz az elnök jogosult, a bankszámla feletti rendelkezéshez ezért minden esetben az elnök aláírására van szükség.
VI.
Az Egyesület gazdálkodása
1./ Az Egyesület vagyonát a külön nyilvántartásban megjelölt ingatlanok, ingóságok, készpénz és követelések alkotják.
2./ Az Egyesület céljai, feladatai megvalósításhoz szükséges pénzeszközöket az alábbi forrásokból kívánja biztosítani:
3./ Az Egyesület vállalkozási tevékenységet csak közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve folytathat.
4./ Az Egyesület a gazdálkodás során elért eredményét nem oszthatja fel, céljainak megfelelő tevékenységre fordítja.
Az Egyesület éves költségvetés alapján gazdálkodik. Tartozásaiért saját vagyonával felel, a tagok az egyesület tartozásaiért a tagdíjon felül saját vagyonukkal nem felelnek.
5./ Az Egyesület pénzforgalmát a vezetőség által megállapított pénzintézetnél bonyolítja. A vagyon jogszerű felhasználásáért a vezetőség a felelős.
6./ Az Egyesület – közhasznú szervezeti jellegére tekintettel – a közhasznú jogállásának megszűnésekor köteles esedékes köztartozásait rendezni, illetőleg közszolgáltatás ellátására irányuló szerződéséből eredő kötelezettségeit időarányosan teljesíteni.
7./ Az Egyesület megszűnése estén vagyonáról a Közgyűlés rendelkezik. Az Egyesület megszűnik, amennyiben a Közgyűlés 2/3-os többséggel kimondja a feloszlást vagy más társadalmi szervezettel való egyesülést. Az Egyesület megszűnik akkor is, ha a bíróság feloszlatja, vagy a megszűnését megállapítja. Megszűnés esetén a fennmaradó tiszta vagyon csak horgászati célokra használható fel.
VII.
A nyilvántartási szabályok
Az Egyesület – tekintettel a közhasznúságra – a cél szerinti tevékenységéből, illetve vállalkozási tevékenységéből származó bevételeit és ráfordításait elkülönítetten tartja nyilván.
Az egyesület bevételeit a VI. fejezet 2./ pontja tartalmazza.
Az egyesület (mint közhasznú szervezet) költségei:
Az egyesület, mint közhasznú szervezet nyilvántartásaira egyebekben a reá irányadó könyvvezetési szabályokat kell alkalmazni.
VIII.
A beszámolási szabályok
Az egyesület közhasznú szervezetként köteles az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készíteni. A közhasznúsági jelentés elfogadása a legfőbb szerv kizárólagos hatáskörébe tartozik.
A közhasznúsági jelentés tartalmazza:
Az egyesület éves közhasznúsági jelentésébe bárki betekinthet, illetőleg abból saját költségére másolatot készíthet. A közhasznúsági jelentést a tárgyévet követő évben, legkésőbb június 30-ig a helyi sajtóban közzéteszi (saját honlap megléte esetén azon teszi közzé).
IX.
Az egyesület felügyelete
Az Egyesület működése felett a törvényességi felügyeletet – az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény 14. § (1) bekezdése alapján – az ügyészség gyakorolja.
Jelen közhasznú egyesület feletti adóellenőrzést az állami adóhatóság, a költségvetési támogatás felhasználásának ellenőrzését az Állami Számvevőszék, az állami vagy önkormányzati költségvetésből, illetve a nemzetközi forrásokból juttatott támogatások felhasználásának ellenőrzését a külön jogszabály szerinti belső ellenőrzési szervezet, a törvényességi felügyeletet pedig – a közhasznú működés tekintetében – a reá irányadó szabályok szerint az ügyészség látja el.
X.
Vegyes és záró rendelkezések
Az Egyesület bírósági nyilvántartással jött létre.
A fenti alapszabály – figyelemmel az egyesület közhasznú jogállására – részletesen és tételesen tartalmazza a közhasznú szervezetekre vonatkozó előírásokat, így legelső sorban is a Ksztv. 4. § (2) bekezdése érdekében a Ksztv. 7. § (1)-(3) bekezdéseiben meghatározott kötelező rendelkezéseket.
A jelen okiratban nem szabályozott kérdésekre egyrészt az egyesülési jogról szóló 1989. évi II. törvény és a közhasznú szervezetekről szóló 1997. évi CLVI. törvén, valamint a Ptk. vonatkozó rendelkezései, másrészt a később meghozandó közgyűlési határozatok az irányadók.
Ezt a módosított alapszabályt az Egyesület Közgyűlése 2010. április 03. napján fogadta el.
Ikrény, 2010. április 03. napján
Somogyi Fernc s.k.
elnök
|
|